Viikonloppu Tampereella

29.1.16

Tämä viikko on ollut ensimmäinen pitkään aikaan, kun minulla on oikeasti ollut kiire ja tekemistä aamusta iltaan ja olen jaksanut tehdä kaiken. Nyt vähän tekee mieli oikaista selkää, mutta olen oikein tyytyväinen. 

Maanantaina kävimme kaupassa ja osallistuin kolmen tunnin sukupuolentutkimuksen keskusteluluennolle, kävin kuoroharkoissa, laadin esseesuunnitelmaa ja kirjoitin hakemuskirjeen. Tiistaina olin kirjoituskurssin luennolla, luin kirjatenttiin, näin Anua ja Ilonaa kahvittelun merkeissä, sain tietokoneeni viimein takaisin ja tein enkunkielisen CV:n. 

Keskiviikkona vein äidin Laajavuoreen koulutukseen, olin kolmen tunnin luennolla, osallistuin kahteen Skype-haastatteluun, luin ihan hirveän työmarkkinaosapuolen nimityksiä käsittelevän artikkelin, lähetin näytekuvia, kävin Mysteerin Vaara Kompassilla -huoneessa Outin ja Jennin kanssa sekä kirjoitin sivun lukemastani artikkelista. 

Eilen osallistuin työmarkkinaluennolle, kuvasin videota, olin globalisaatio-luennolla ja tappelin videoeditointiohjelmien kanssa. Pitkän taistelun jälkeen sain videon valmiiksi, mutta Wondershare-ohjelma vaati 50 euron maksua, jotta videon saisi ladattua ilman vesileimaa. Kiitos. Lopulta olin niin väsynyt, etten enää kyennyt tekemään videota uudestaan, joten menin nukkumaan. Tänään sain tehtyä videon valmiiksi ja nyt voin hetkiseksi hengähtää.


Viime viikonloppuna lähdimme Antin kanssa vähän reissaamaan ja ajelimme Tampereelle. Yövyimme Antin serkun ja hänen tyttöystävänsä luona Kalevassa. Lauantaina saimme parsakaalikeittoa ja siemennäkkäriä lounaaksi.


Olen niin onnellinen, että samalla reissulla ehdin näkemään myös Suskia. Vietimme neljästään kivan peli-illan, söimme nakkikeittoa, rakensimme kerrostaloja ja hakkasimme Buzz-ohjaimia. Toivottavasti nähdään taas pian!


Illalla lähdimme Antin serkkuporukan ja kaikkien meidän kolmen tyttöystävän kanssa syömään Astoriin. En ennen ollut käynyt kyseisessä paikassa, joka olikin astetta hienompi ravintola. Alkuruoaksi otin hieman epäillen vaatimattoman nimen omannutta vihersalaattia, joka lopulta osoittautui näin ihanan näköiseksi ja erittäin maukkaaksi alkupalaksi.


Olin iloinen, että listalla oli kaikkien pihvien, kanojen ja kalojen seassa yksi kasvisruokakin. Annos sisälsi sienirisottoa, halloum-juustoa, marinoituja punasipuleita, kasviksia ja pestoa. Aivan törkeän hyvää, annos vain olisi saanut olla minun makuuni hieman kookkaampi.


Jäipähän ainakin tilaa jälkkärille. Tilasin tyrnikuorrutteisen pannacotan. Tyrni on aika voimakkaan makuista, mutta yhdistettynä kermavaahtoon ja vanukkaaseen, se toimi oikein hyvin. Taas tämä herkkusuu olisi voinut syödä enemmänkin.


Ruokailun jälkeen käväisimme Minibaarissa, minkä jälkeen kävelimme takaisin Kalevaan. Siellä otimme rennosti ja pelailimme Trivial Pursuitia ja lappupeliä myöhään yöhön. Tietovisan voitti naisten joukkue, kuinkas muutenkaan.

Nyt onkin jo taas perjantai ja uusi viikonloppu aluillaan. Tulevista seikkailuista kuulette varmasti ensi viikon puolella! Hauskaa loppuviikkoa jokaiselle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun suuresti kommentistasi!

Proudly designed by Mlekoshi playground