Tyttö, joka näki Frankfurtin

24.6.14

No niin, nyt olen tässä muokkailun juhannusreissun kuvia. Meillä oli siis aika ex tempore -lähtö äidin ja pikkuveljen kanssa, kun viime syksyisestä Lontoon matkasti asti mietitiin, että lähdetään reissuun taas ensi syksynä. Tällä kertaa syksy näytti kuitenkin haastavalta ajalta lähteä, koska yhteistä aikaa ei löytynyt äidin töiden, mun töiden ja opiskelun ja pikkuveljen lukion alun takia, joten päätettiin hyödyntää juhannusvapaat ja lähteä silloin matkaan. Vajaassa neljässä päivässä Saksaan ja takaisin. Aikamoinen haaste, mutta mikäs siinä.

Torstaina lähdettiin iltapäivällä tavallista lyhyemmän työpäivän jälkeen bussilla Jyväskylään, josta hypättiin Tikkurilaan menevään junaan. Ensimmäinen yö vietettiin Vantaalla lentokenttähotellissa ja aamulla herättiin viideltä aamiaiselle ja lennolle.

Paikallista aikaa kymmeneltä oltiin perillä. Pikkuveljen huomion kiinnitti lentokentälle tuotu McLaren.

Lähijunalla liikkuminen oli kätevää.

Meidän hotelli oli aivan ihana, hieman syrjässä oleva urheiluakatemian yhteydessä oleva paikka. Tilat olivat modernit, henkilökunta ystävällistä ja huoneeseen mahtui hyvin. Ainoaa miinusta oli hivenen haastava matka junapysäkille metsän läpi ja läheisen urheilustadionin ja lentokentän aiheuttamat melut.

Hotellin läheinen metsä oli sekä miellyttävä että raivostuttava kulkea monta kertaa päivässä.

Keskusta oli ihanan moderni. Pääkatu tosin oli todella ruuhkainen.

Ensimmäinen ateria Saksassa oli Pizza Hutin mätöt. Kasvispizza maistui kyllä hyvin.

Keskustassa tuli shoppailtua, katseltua ympärille ja ostettua donitseja mukaan hotellille. Iltapäivästä piti ottaa muutaman tunnin unoset, jotta jaksoi jatkaa loppuillan. Aika rankka päivä kun oli takana. Unosten jälkeen mentiin hotellin ravintolaan syömään ja nauttimaan apfelweinia, paikallista erikoisuutta. Aika paljon ehdittiin nähdä päivässäkin. Toisen kokonaisen Frankfurt-päivän seikkailut selviää toisessa postauksessa.